Had fun before SPM

ASSALAMUALAIKUM WRT .....

Penatnyaaaa badan hari ni ,dengan hari sukan yang pnas terik lepastuu dapat call perempuan yang accident tu umi kalsom ya Allah beratnya dugaan hari ni !gigil aku dapat tahu ,try call semua classmates yang ada time kejadian semua tak angkat tgg dah nak maghrib try call lagi bersambung jee dia org terus ckp umi accident mengalir airmata aku dan dan tuuu teringat dia cakap semua tak sayang dia ..Umi  ,kawan mana tak sayang kau weyyy semua sayang kau ..hahhahahahah tp dont worry lah qalbi umi takde pape alhamdulillah boleh balik malam ni juga ,cuma dekwan je warded sebab patah tangan ..sabar ya dekwan akuntahu kau kuat !!!

Okey okey disebabkan aku ni dah lama nak gila tak updated blog sebab busy kan ,yelah orang nak spm haruslah membusykan diri dngan buku ...kali ni punya entry nak cerita pasal lawatan sambil bercuti sambil me release tension yang dianjurkan oleh badan pengawas .ke mana ??? ke kelantan dan terengganu ...hehe kalau boleh lawatan ni aku rasa layak lawatan ke terengganu kot sebab mostly kami di terengganu ,dkt kelantan satu tempat je kot hahahahah sedih bak hang ,kau duduk sana memang hitam okeyyy sebab berjemur !! tak rela mak

Jumaat ,20/6/2014 Sabtu 21/6

Disebabkan ni rombongan cik kiah tajaan pak hairie aka cg pengawas tetapi kos ditanggung sepenuhnya oleh kami yang membayar  ,kita org bertolak dari sekolah jam 10;30 mcm tu kalau tak silap akuu ,btw kami lalu jalan lama tak lalu jalan highway ...seronok engko bercuti nak form 5 nak spm lagi2 dengan bestfriend kau sendiri pehhhh rasa macam heaven gila ahhh rasa nak luku jee kepala sorang2 yang bercita cita nak rosak kan mood holiday aku .aktiviti dalam bas yang wajib adalah bergosip denga kak pah then paling penting pukul 11 lebih aku dah kebaabom bantaikan tidur sebab tengahari balik sekolah tu tak tidur ,dalam pukul 12 suku mcm tuu terbangun lepastuu bergosip lg hahahahha tulah kerja seorang ain dan kak pah apabila bertemu  kak pah tu aka zarifah ,kembar dia hanani duduk solo2 hahahahahha .. Lepastuu selang berapa second dgr org belakang cakap dia lapar ,terus aku hulur kan bekal nasi goreng mak aku bersama dengan carikan ayam kfc hahahahahah :)
org belakang aku nazmi and hafiz sebelah dia hazman and zairul nanti aku tunjuk gambar ..
dah sedap2 kau makan dah mcm hape dekat belakang dgn zairul main lampu bukak lagu kuat2 ,bas kembali sepi dengan dengkuran lelaki2 soleh dibelakang act aku adalah barisan terakhir perempuan sebba tuuu belakang aku semua lelaki ,
Dalam jam 5:20 mcm tuuu kami sampai di terengganu di masjid apatah untuk mandi and solat subuh
pukul 7 gerak dari terengganu singgah makang di nasi dagang ,tp aku tak makan and aku taktahu mcm mne org2 boleh makan nasi waktu pagi -,- feeling so weird dah lah nak jalan jauh lepastu kau bantaikan nasi pepagi alamak aiiii taklalu aku makan
pukul 10 samapi rantau panjang ,yes perjalanan sangat jauh and lama sangat2sampai boleh tertidur balik semula aku rasa tuuu
dirantau panjang aku tak shopim sangat sebab takde barang yang aku minat lagipun tempat dia makin sikit akurasa berbanding beberapa tahun lepas aku pergi ,maybe sebab nak renovate kot ... cikgu bagi masa 3jam dari pukul 10 sampai jam 1 tengahari untuk kau berbelanja sakan ,hhahahahah aku ifa nani mai and kakak qasyaful ,kak qifa just jalan and cuci mata ,habis tempoh 3jam naik balik bas then tunggu masing2 yang hilang kemana sebab sakan berbelanja .yg sengalnyaaa aku tengok orang lain sibuk gundu gandah membimbit beg plastik hasil tangkapan mereka tp aku dok selamba relax jeee naik bas tangan kosong ahhahahahah huntung sapa yang kahwin dengan aku sebba aku jenis bukan kaki shoppim ye *take noted
pukul 1 dari rantau panjang singgah dimasjid beijing untuk menunaikan fardhu zohor
my beautiful one zarifah zahraa

Masjid beijing

daling hanani
Dalam pukul 2 mcm tuu gerak dari kelantan singgah sempadan terengganu nak makan tengahari then balik terengganu ...memang sepanjang perjalanan kau habiskan masa dalam bas ,dah nak kt 3 4 jam mcm tuu baru kau sampai hotel kau ,tu pun dah nak maghrib nasib baik dah jamak and qasar takdelah terkejar2 nak solat semua ... Kami check in di bilik B12 Hotel Sri tanjung and the best part is aku dnegna ifa satu bilik berdua hahahahha seronok weyyy
nani dengan maisarah satu bilik kongsi dengan syuhadah  ...
after solat maghrib and isyak kami turun lobby then pergi makan dekat2 dengan situ ,aku makan nasi goreng ayam and epal susu dimana service  nya lembab nak mam aku ckp kau menyirap jeee ..org lain dah makan dah sendawa 2kali makanan aku tak sampai2 alahai ...nani dengan maisarah dah kenyang dah sebab beli kt kedai lain take away then makan dekat tempat kita orang ..balik dlm pukul 10 mcm tuuu singgah 7e then naik bilik kemas2 barang utk esok tgk telemovie then aku denga ifaa yg konon merancang nak bergosip sampai pagi ntah kemana pukul 12 terus tidur ,penat weyy cakap kau ...terkejar masa and banyak habiskan dlm bas sakit pinggang kau terhentak2

kesayangan maisarah

Ahad 22/6
tunggu budak2 turun lobby kemai hangin lg cg

Hari ahad which mean hari terakhir kami dekat sini dekat terengganu ,pagi jam 5;30 aku dah terbangun sebba sejuk sangat ..kau bayang kan aircond aku turun kan sampai 16 lepastuuu aku dengan ifa dah mcm apa meringkuk tidur sebba tak bukak langsung selimut dia pehhh mengigil kata kau ,sambil2 tunggu subuh baring2 dulu layan mata nak terlelap hahhahaha ,masuk subuh lepas solat ifa dah mandi aku mandi lambat sikit ,sebab sejuk ...
Pukul 8pagi kena turun lobby sebab nak pergi pasar payang sarapan sana and shopim sikit
aku shopim keropok kering dnega keychain org lain taktahu lah shopim apa hahahahhahaha hambar gilaa kan kalau bercuti dengan aku ,aku tak suka beli barang sebenarnya melainkan tu barnag aku nak guna hahahahha
cg kata pukul 10 kena turun lobby sebab nak check out ,aku dengan ifaa dah beli barnag dlm pukul 9 mcm tuuu terus keluar pasar payang ,mulanya nak terus balik hotel rehat sekejap then terserempak dgn zairul pergi lah kami ke seberang pasar payang nak ambil gambar buat kenangan
my bestfriends

photographer kami zairul

haha feeling princess
Lepas check out kita org singgah di masjid kristal and melawat taman tamadun islam ,dkt sana boleh tengok monumen yang gah2 yang kau rasa ehh takpayah pergi luar negara hahahhaha semua ada kat sana seronok ..habis melawat dkt sana singgah masjid kristal solat zohor ,btw aku ifa nani solat awal sebb kita org tak makan dkt situ sebab mahal gila kan kita org solat then dlm pukul berapa tu bas berhenti sebab budak2 yg tak masuk TTI tuu tak lunch lg kita org pun apa lagi join ahhh

Haha lepastuuu ada lah kejadian yang aku takkan lupa sampai bila sampai aku dah besar dah kahwin hahahahha happynyaaa lawatan kalau dengan bestfriend akuuu <3 ahhahaa okey lah end my story ohh aku sampai melaka pukul 2pagi

dari kiri wani sabrina and iqa ,aku then yang come loe tu akak eifa
inshaAllah akan update kalau aku free and tak busy :) btw selamat menyambut bulan ramadha ,semoga ramadhan kali ni lebih bermakna ....