DESARU WITH CLASSMATES

Assalamualaikum :))
Haa ritu kan aku cerite aku pi desaru kan ?ni bawah ni ada gambar selamat menjamu mata leww ye !!kak ain malas nak cerita panjang2 gambar pun semua amik dari group 4ict :)) chill selamat berhujung minggu

First day
alhamdulillah apa yg kami rancangkan bakal kami laksana kan sebentar nanti ,jumaat jam 2ptg kami berkumpul depan sekolah ..siap2 kemas brg ..banyak gila brg dgn ayam dgn otak2 nyaaa hahaha ...dalam jam 3ptg kami bertolak dri sekolah ,like usually ada yg tidur ada yg tgk movie yg penting bas tu mmg hiruk pikuk dgn suara classmates yg gila2 ..jam 6:30ptg kami tiba di r&r machap kot ntah lah aku lupa utk tunaikan solat asar yg lewat dan tgg hingga masuk maghrib ,sempat singgah makan snek utk alas perut ...then dlm 7:30pm mcm tuu bergerak ke destinasi ,time tuu mmg tak tidur dah ahh sebab eksaited gila nak mampos sebab dah nampak signboard welcome to desaru ,padahal jauh lagi haha ,dlm 8:45 sampai lah kami ke homestay perempuan kemas brg masuk rumah ,girls semua dha berebut nk bilik yg cantik2 ,yg mengalah aku meera ngn cikgu2 sbb dpt bilik bawah sodehh mak engko haha tp aku ngn mera bukan tidur bilik pun ,kami tidur luar sebab dlm bilik bahang ,okey2 sambung balik ..sampai je rumah masing2 dah siap mandi turun bawak minta makan ,yg cikgu ngn nad husna semua dkt dapur perap ayam then panaskan lauk rendanag mak umi buatkan utk kami bersantap .Kerja aku buat air gula dgn buat ais ...memandangkan aku ngn mera je yg tak buat jamak maghrib-isyak kami sudahkan yg wajib dulu baru tlg apa2 yg patut ,yg lain dah berkurung dlm bilik masing2 seronok sgt lettew aku tahu haha ...


Second day
jam 5pg aku mera dah bangun nk kjutkan yg lain ,then lepas subuh semua muka mengantuk jee duduk bawah sambung tidur ,tgh2 sedap layan feeling hafiz call umi kata dah sampai dpn rumah ,yg lain kelam kabut naik atas pkai tudung .Act kte org tak buat sarapan pun lg ,haha kesian mereka kena tunggu lama nk makan ..mula2 tugas husna buat bihun goreng ,pembantu dia hafiz then nazmi goreng nugget ngn kentang taksampai dpn dah tinggal sikit engko ..lepas tu umi buat cekodok ,lepas semua dah makan dah kenyang turn aku buat sambal sardin haha utk sandwich mse dkt pantai ...dlm jam 9:30pg mcm tu kot grk pi pantai tanjung balau dlm 15minit mcm tuu dri bandar penawar ..mula2 buat sukaneka then baru mandi2 tp aku tak mandi pun sebab dah kelam kabut lupa nak bwk towel yg penting2 semua sedehh !!! ramai yg tak mandi ,budak lelaki je yg eksaited nau nak mandi bagai memang seronok ahh ..then pi muzium nelayan dkt sama biasa2 jee ...pi masuk dlm duduk bwh air cond mmg heaven gila ahh kan time tuu ,pastu keluar pi muzium geologi sikit jee ,dia tunjukkan artifak2 lama dah nama pun geologi kan takkan nak tunjukkan baju renang pulak dkt situ  .
Dalam jam 2ptg kami grk dari pantai nak bersantap utk makan tengahari ,aku tgk td bdk laki mkn sandwich mcm kebulur je semua ye ahh dh penat2 mandi kau telan semua air masin tuu tak lapau semua ?haha nasib baik aku dah fikir awal2 nak buat sandwich tuu ,kalau tak tunggu lew kau makan tengahari . ..dkt kedai makan tuu ada nasi campur jee, so aku amek nasi putih sayur dgn ayam kuah sikit dlm rm5 termasuk air milo alhamdulillah berbaloi lew jugak takde lew mahal sgt ,sedap pun sedap ..semua dah kenyang turn balik rumah rehat utk aktiviti mlm ni jyeahhh eksaited ..Sampai rumah semua pi mandi balik then solat zohor turun bawah tgk tv ,ada yg ngorok jugaa haha time tuu mmg gold time lah sebab dpt spend time dgn budak2 perempuan ,paling best time aku main2 sikat rambut umi tira dandan kan rambut umi kalsom aka fasha sandha katanyaa haha ,kalau nak ahu umi tira ni mcm boyish sikit tau ,tp bila dekat sana ya Allah nampak sgt dia punya keperempuanan tuu ,cantik rupanya umi tira ni haha siapa kata org kulit gelap tak cantik ?haha puji diri kfineeee -,0
Sementara yg lain ngorok dan duduk lepak2 aku ngn umi kalsom duduk dapur habiskan goreng cekodok td then goreng nugget kentang semua duduk dapur berpeluh2 panass ...tabah jelah tgk yg lain sedap duduk dkt depan tanpa hiraukan kami hahahah ..kebetulan ada kentang lebih tuu aku buat wedges mcm kfc tuu walaupun tak sesedap mana ,utk alas perut kanak2 yg kt depan tuu asik cakap lapar jee ..nasib baik aku igt resepi mak !!dlm pukul 5 ke 6 ptg mcm tuu husna turun utk goreng bihun pulak turn aku dah habis nak kemas dkt hall tengah bersepah time kte org masak  tadi ,nak siap kan apa2 yg patut nnt takde lew ketinggalan brg2 nak pi rumah lelaki nnt ,actually rumah kte org dkt desaru utama then rumah lelaki kt bandar penawar mcm dri air molek nk pi tambak paya mcm tuu jauh dia ..dah siap2 husna goreng bihun dlm jam 7 mcm tuu kte org siap2 kan barang letak depan ,ayam ,otak2 ,tong air , ais ,bihun goreng ,sos2 , dan segalanyaa baru pi mandi and solat maghrib ..dlm 7:40 bas sampai utk amek kt org pi bandar penawar .
sampai rumah lelaki maka bermula lah aktiviti kami ber barbeque ramai2 seronok gila nak mampos kata kau ,pengalaman yg manis dan indah ..before balik kte org take picture !hasil tgk dkt bawah ...balik rumah semua kepenatan ...
malam terakhir aku mera yg dah memang tidur dkt hall utama ,pastuu pujah sheena ame join tidur ,umi kalsom tumpang jee dlm kam 2pg baru naik atas tidur ,time tuu mmg seronok dok buat aktiviti perempuan kami haha apa dia ?adalah secret lahhhh kan :)mmg lambat ahh tidur sebab layan kan ame dgn umi kalsom yg buat lawak dgn dak mera yg kecoh tuuu

Third day last day 
As usual kami bangun solat then buat sarapan ,then kemas2 sikit nak balik dahh uhhh sedih nak tinggalkan rumah yg lawa tuu ,yg bilik warna warni tuuu uhh sedih ...tp apakan daya hha poyo itu semua !
Dalam bas time kasi goodie bag yg aku ame nazmi umi ngn haifz yg buat haha suprise ,ada rezeki duit lebih belikan dia org goodie bag tuu alaaa jajan2 jeee ,sebelum gerak balik melaka kte org pi JPO yg mahal tuu then pergi ayer hitam utk makan dan solat semua ,beli sikit2 jeee utk keluarga dkt rumah haha kami bukan manyak duit nak beli periuk belanga tikar pasu dekat sana takperlu pun ... aku igt lagi masa otw nak pergi ayer hitam dalam bas senyap gilaa ,aku agak semua tidur hahahah penat sangat ,aku wake up betul2 bas tgh cari parking nak turun ,meera dah lah tidur mati kemain susah aku nak kejut dia hahahahah sudahlah buat bahu aku mcm bantal nasib tiada air terjun kena tudung akuu :P turun jee bas semua dok kerumun kedai pakcik peramah tuu sedap lew jugak ..
Dalam bas nak gerak balik aku tidur jeee ,dkt tv tuu tgk kl gangter2 seronok le wbudak laki kan ,hah dak mera dok sibuk uncle takde cerita cinta ke bosan ahhh ,igt kedai ke minta order je haha mcm biasa mera paling kecoh engko ..

Alhamdulillah jam  4ptg cenggitu kami sampai melaka sampai sekolah dgn selamat ,esoknyaaa isnin kelas 4ict 8org je yg dtg haha sedih tak sedih ?selasa naik sekolah semua muka happy bersuka ria semuanya  ..

      TAMAT .Tamat lahhh cerita aku sepanjang percutian kami ke desaru johor:) alhamdulillah selamat        sampai semuanyaaa ,yg sedihyaa tu last cikgu hajar and cikgu kinah dgn kami lepas ni durang dah takde dkt sekolah sbb pi sambung last sem mereka ,doakan mereka keluar dgn menjadi guru yg cemerlang amin :)sampai berjumpa lagi ..


JPO

dalam bas first day

anak2 umi

muzium kg nelayan tg balau

pantai tg balau

pantai tg balau second day

last day dlm bas

BBQ night :) kemuncak vacation


muzium geologi :)

siap2 nak pi rumah lelaki for BBQ

ukhwah terjalin

both of us

3gemuk sekawan ,umi amira tak masuk sebab kuruih =)

cikgu kinah and me

lepas sukaneka


kegedikan kami
JPO 
sebelum step out muzium kg nelayan
ma girl

nice view from tg balau
comel kan kami ?kembar 

SWAG -,-

dari kiri intan sheenaa me and cikgu hajar

persahabatab kan takpernah putus
Paling comel lew ni ?haha


No comments:

Post a Comment